domingo, 11 de noviembre de 2012

Pseudociencia en TVE e a tetera de Russel



A alma e os órganos transplantados, interesante noticia para levar ao aula. Podemos acompañala para entrar en debate coa da analoxía da tetera acerca da existencia de Deus creada polo filósofo Bertrand Russell.
"Se eu suxerise que entre a Terra e Marte hai unha tetera de porcelana que vira ao redor do Sol nunha órbita elíptica, ninguén podería refutar a miña aseveración, sempre que me coidase de engadir que a tetera é demasiado pequena como para ser vista aínda polos telescopios máis potentes. Pero se eu dixese que, posto que a miña aseveración non pode ser refutada, dubidar dela é dunha presuntuosidad intolerable por parte da razón humana, pensaríase con toda razón que estou dicindo bobadas. Con todo, se a existencia de tal tetera afirmásese en libros antigos, se se ensinase cada domingo como verdade sacra, se se instalase na mente dos nenos na escola, a vacilación para crer na súa existencia sería un signo de excentricidade, e quen dubidase merecería a atención dun psiquiatra nun tempo iluminado, ou a do inquisidor en tempos anteriores".

No hay comentarios:

Publicar un comentario